سوالات پرتکرار استفاده از جلسات کوچینگ

آنچه در این مطلب می‌خوانید

سوالات پرتکرار استفاده از جلسات کوچینگ

مقدمه

سوالات پرتکرار استفده از جلسات کوچینگ مرا به سمتی برد که بخواهم این مقاله را بنویسم.

در این مقاله، سوالات پرتکرار استفاده از جلسات کوچینگ را مورد بررسی قرار می دهم

به طول مثال کوچیگ چیست؟

جلسات کوچینگ چیست؟

در جلسات کوچینگ چه می کنیم؟

مزایای استفاده از جلسات کوچینگ چیست؟

نقش کوچ ها در جلسات کوچینگ چیست؟

و ..

کوچینگ چیست؟

کوچینگ یک علم نوظهور است

که بخش مهارتی آن بسیار مورد توجه کسب وکارها، سازمانها و افراد اهل توسعه قرار گرفته است.

قدمت کوچینگ به چیزی حدود ۴۰ سال در دنیا می رسد

اما به دلیل نتایج موثر و متفاوتی که از کوچینگ در حوزه های مختلف زندگی و کسب و کار حاصل شده است،

در سالهای اخیر محبوبیت فراوانی کسب کرده است.

کوچینگ مهارتی است که در یک مسیر خلاقانه،

هم راستا با اهداف کسب وکارها و افراد باعث افزایش پتانسیل ها و در نتیجه افزایش بهره وری می گردد.

بنابراین می توان گفت:

دلیل مجبوبیت کوچینگ بهبود و توسعه ای است که در کسب و کارها، منابع انسانی و حوزه زندگی ایجاد می کند.

منصوره مشیریان | کوچ رهبران و توسعه کسب و کارها

جلسات کوچینگ چیست؟

. اگر به دنیال استفاده از مزایای توسعه ای، بهبود و رشدکوچینگ هستید یکی از راه های محبوب و موثر استفاده از جلسات کوچینگ است. جلسات کوچینگ یکی از راه های استفاده از مهارت کوچینگ است.

جلسات کوچینگ به دو صورت فردی و گروهی قابل اجراست. شرکت کنندگان جلسه کوچینگ فردی، کوچ و مراجع هستند یعنی جلسه بین دو نفر برگزار می شود. در جلسه کوچینگ فردی، موضوع توسط مراجعه کننده مشخص می شود. در جلسات کوچینگ فردی تمرکز کوچ روی مسائل، باورها و عملکرد شخص مراجع است. و در فرایندی همدلانه و خلاقانه به دنبال راه حل های موثر در جهت اهداف مراجعه کننده می پردازد.

اما در جلسات کوچینگ گروهی یک کوچ با تعدادی مراجعه کننده در جلسه حضور دارد. موضوع جلسات کوچینگ گروهی از قبل توسط کوچ مشخص می شود و شرکت کنندگان پس از ثبت نام در جلسه کوچینگ گروهی با موضوع مشخص شده فرایند کوچینگ را آغاز می کنند.

کوچینگ توسعه فردی و کسب و کارها
بیشتر بخوانید

هر شرکت کننده ای در جلسه کوچینگ گروهی  با مسائل و باورهای خودش در جلسه کوچینگ حضور می یابد. بدیهی است که در جلسات کوچینگ گروهی تمرکز روی تک تک مراجعین نخواهد بود.

منصوره مشیران | کوچ رهبران و توسعه کسب و کارها

در جلسات کوچینگ چه می کنیم؟

طبق تعریف فدراسیون بین المللی کوچینگ ICF کوچینگ یعنی همراهی مراجع در مسیری تامل برانگیز و خلاق که به مراجع کمک میکند پتانسیل های حرفه ای و شخصی خودش را  به سطح حداکثری خود برساند.

در جلسات کوچینگ به دنبال ساختن فضایی امن و قابل تعامل بین کوچ و مراجع هستیم. تمرکز کوچ و مراجع در این فضای اشتراکی، حل مسائل مراجع با شیوه های نوین و خلاقانه است.

بنابراین در جلسات کوچینگ گفتگوهایی موثر، تامل برانگیز و خلاقانه بین کوچ و مراجع در جهت حل مسائل مراجع صورت می گیرد. که نتیجه این گفتگوهای خلاقانه در جلسات کوچینگ چیزی نیست جز افزایش پتانسیل ها، عملکرد،  بهروه وری و توسعه افراد و کسب و کارهاست.

 

شما برای داشتن یک کسب و کار توسعه یافته نیاز به داشتن یک سیستم فکری و کاری منظم و یک همراهی اثر گذار دارید. همراهی وقتی موثر است که به صورت مستمر و متعهدانه اجرا شود. در جلسات کوچینگ توسعه فردی و کسب و کار با موانع رو به رو می شویم و از آنها پلی می سازیم به سوی رشد.

منصوره مشیریان | کوچ رهبران و توسعه کسب و کارها

اگر تو هم دوست داری خودت و کسب و کارت را توسعه بدی، همین الان درخواستت را ثبت کند

لینک درخواست جلسه کوچینگ توسعه فردی و کسب و کار

 

جلسات کوچینگ برای چه کسانی مفید است؟

جلسات کوچینگ قابل استفاده برای عموم است. افرادی که به دنبال رشد و توسعه هستند، مستعد استفاده از جلسات کوچینگ می باشند. سن استفاده از جلسات کوچینگ را میتوان از دوره نوجوانی تا سنین بالا محاسبه کرد. سنینی که افراد به مرز انتخاب رسیده اند، میل به زندگی و رشد دارند و توانمند تغییر و تمرکز هستند.

کوچینگ رهبری و رهبری به سبک جان مکسول
بیشتر بخوانید

جلسات کوچینگ با توجه به نیازهای مختلف انسانها دسته بندی می شود. دسته بندی جلسات کوچینگ استفاده از جلسات کوچینگ را تخصصی تر میکنند. مثلا جلسات لایف کوچینگ، بیزنس کوچینگ، کوچینگ والدین، کوچینگ رابطه، کوچینگ بازنشسته ها، کوچینگ منابع انسانی و … .

بنابراین استفاده از جلسات کوچینگ به همه افرادی که به دنبال توسعه و بهینه سازی عملکرد کسب و کار و یا زندگی شخصیشان می باشند توصیه می شود.

منصوره مشیران | کوچ رهبران و توسعه کسب و کارها

مزایای استفاده از جلسات کوچینگ چیست؟

استفاده از جلسات کوچینگ در عصر تکنولوژی و یا در دنیای سرعت و تغییر یکی از موثر ترین راهکارها برای افزایش عملکرد است. دنیای تکنولوژی در عین حالی که نشدنی هارو شدنی میکنه به همون نسبت هم به راحتی معمولی هارو حذف میکنه.  استفاده از جلسات کوچینگ بهترین روش برای جلوگیری از حذف شدن افراد و کسب و کارها در دنیای سرعت و تغییر است.

انتخاب بهینه و عملی کردن آن همیشه برای بشر مشکلاتی به همراه داشته است. با استفاده از جلسات کوچینگ می توانید علاوه بر اینکه راهکارهای سریع و موثر بیابید بر موانع پیشرفتتان نیز غلبه کنید.

جلسات کوچینگ به افراد و کسب وکارها کمک میکند تا با شیوه های خلاقانه راهکارهای منحصر به فردی برای رشد و توسعه بیابند. در جلسات کوچینگ با فرایندی همدلانه و تامل برانگیز، تغییرات مورد نیاز برای رسیدن به رضایت مندی در جهت زندگی فردی و کسب و کار ایده ال اتفاق می افتد. تغییراتی که شرط رشد و توسعه است.

منصوره مشیریان | کوچ رهبران و توسعه کسب و کارها

نقش کوچ ها در جلسات کوچینگ چیست؟

علم و تجربه ثابت کرده همیشه یک همراه شنونده ، خوش فکر، همدل و حامی بهترین انتخاب برای رسیدن به شکوفایی هست. اولین نقش کوچ ها در جلسات کوچینگ همراهی موثر و همدلانه آنهاست.

کوچینگ رهبری و رهبری به سبک آرنولد شوارتزنگر
بیشتر بخوانید

رشد و توسعه همیشه نیاز به بازخورد صحیح و شفاف داشته است. بنابراین انسانهای اهل توسعه برای رشد نیاز به نفر دومی دارند که در جلسات کوچینگ  موانع درونی و بیرونی آنها را کشف و در از بین بردن این موانع همراهیشان کند. کوچ ها در جلسات کوچینگ همان نفر دومی هستند که ناظر بر عملکرد شما و کسب و کار شما هستند.

ترس ها و قضاوت های ذهنی مانع استفاده از فرصت ها و تبدیل تهدید ها به فرصت می شوند. چرا که عملکرد ذهن در بحران ها مدیریت شده و موثر نیست. کوچ ها در جلسات کوچینگ با همراهی موثر و خلاقانه عملکرد ذهن را در شرایط بحرانی بهینه می کنند.

با همراهی کوچ ها درجلسات کوچینگ، مراجعین افکار مزاحم و موانع درونی و بیرونی را کشف کرده  و راهکارهای موثری برای از بین بردن آنها می یابند.

بنابراین می توان گفت کوچ ها در جلسات کوچینگ نقش شنونده هایی همدل و پرسشگرانی چالشگر، حامیانی خوش فکر در جهت رسیدن به اهداف مراجعین هستند.

منصوره مشیریان | کوچ رهبران و توسعه کسب و کارها

نحوه برگزاری جلسات کوچینگ چگونه است؟

جلسات کوچینگ به صورت حضوری و غیر حضوری قابل اجراست. جلسات کوچینگ حضوری در فضایی مشخص که از قبل با مراجعین توافق شده است برگزار می شود. جلسات کوچینگ حضوری مانند جلسات مشاوره اما با رویکردی متفاوت برگزار می شود.

جلسات کوچینگ غیر حضوری نیز در بستر های فضای مجازی و آنلاین قابل اجراست. از آنجا که یکی از شعارهای تبلیغاتی فدراسیون بین المللی کوچینگ ICF مبنی بر بین المللی بودن و غیر حضوری بودن جلسات کوچینگ است لذا جلسات کوچینگ غیر حضوری پرکاربردتر و در بستر بین المللی نیز قابل اجراست.

نکته بعدی در برگزاری جلسات کوچینگ زمان جلسات است که معمولا بین ۴۵ تا ۹۰ دقیقه در یک دوره زمانی مشخص متغیر است.

از آنجا که جلسات کوچینگ فرایند محور هستند استفاده تک جلسه ای از کوچینگ توصیه نمی شود و چه بسا که اغلب کوچ ها نیز چنین قراردادهایی نمیبندد.

بنابراین جلسات کوچینگ در دوره زمانی مشخص با میزان ساعت مشخص در هر جلسه و همچنین توافق طرفین مبنی بر حضوری بودن و غیر حضوری بودن جلسه کوچینگ برگزار می شود.

به اشتراک بگذارید:
برچسب‌ها:
مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

آخرین مطالب

پادکست شکوفان

تمامی حقوق برای وبسایت Moshirian.com محفوظ است و استفاده از مطالب با مجوز ناشر امکانپذیر خواهد بود.